Kamil Krbálek

Zajímá mě svět kolem nás, to jak funguje nebo spíš právě nefunguje a hledám způsoby, jak ho učinit funkčnějším.
  • Počet článků 82
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1587x

Kamil Krbálek

Znalostní revoluce

Nová technologická revoluce právě začala. Je načase dát jí jméno. Informační revoluce končí a umělé inteligence startují další.

24.3.2023 v 9:18 | Karma: 8,90 | Přečteno: 293x | Diskuse| Věda

Kamil Krbálek

Život Julie

Julie to měla v životě těžký, setkávala se s tím už od mateřský školky. Vždycky, když se představila, hned každý začal: "A kde máš Romea?" Než asi v osmi letech pochopila, že žádný Romeo neexistuje, že je to jen přelud z rodu Ježíšků a Mikulášů, myslela si, že na ní někde nějaký doopravdy čeká. Snila o něm před spaním, představovala si, jak pro ní přijíždí na bílém koni, přesně jako v tom filmu. Veškeré sny se rozplynuly ve chvíli, kdy k nim do třetí třídy nastoupil tlustý chlapeček, který se jmenoval Romeo Červený. Měl takové buclaté tvářičky a buclaté ručičky a Julie ho šíleně nenáviděla. To proto, že nějaký starý dědek spojil jejich jména dohromady a všichni to znají. Tehdy byla Julie šíleně nešťastná, nenáviděla to jméno, chtěla se dát přejmenovat například na Hedviku, ble, nebo Apolónii, brr, nebo třeba Františku, fuj. Zkrátka se chtěla jmenovat úplně jinak.

6.11.2007 v 17:21 | Karma: 13,79 | Přečteno: 912x | Diskuse| Společnost

Kamil Krbálek

Pochodeň

Dostal jsem tu knížku jednoho zářijového odpoledne. Šel jsem po hlavní třídě jako spousty lidí, kteří využívaly slunečného dne a nakupovaly v pasážích a krámcích, procházely se pod stromy nebo se potkávaly s přáteli v kavárničkách a zahradních restauracích, chodníky byly plné, obchody narvané, lavičky obsazené. Chtěl jsem něco koupit, ale kvůli těm davům jsem si to nakonec rozmyslel, pomalu jsem šel na vlak a užíval si jeden z posledních teplých dnů. Dívky naposledy před zimními plískanicemi vytáhly ze skříní krátké sukně a přiléhavá trička, mladíci nagelovali vlasy, dámy v letech načesaly účesy a seriózní pánové oblékli džíny. Přehodil jsem si bundu přes rameno a věděl, že zanedlouho už krátké rukávy u košile nosit nebudu. V duchu jsem se usmál a vychutnával si tu chvíli v pozdně letním velkoměstě s magickým nazlátlým světlem a zvláštní melancholickou atmosférou.

28.9.2007 v 10:43 | Karma: 15,40 | Přečteno: 889x | Diskuse| Společnost

Kamil Krbálek

Barák s duhou na dvorku

Znáte Fulghuma? To je takovej ten starej fousatej prasák, co jezdí po okolí v otlučený dodávce Dodge, bere stopaře a stopařky a vyptává se jich na život. Onehdá vzal dva mladý studentíky a když se jich zeptal, co dělají a oni mu řekli, že jedí židli, málem naboural do stromu, jak se mohl smíchy potrhat. Nebo jak jednou nabral toho sběratele...

24.9.2007 v 11:15 | Karma: 14,13 | Přečteno: 1045x | Diskuse| Osobní

Kamil Krbálek

Kampak vede šipka?

Ležel jsem v posteli a četl krásnou povídku od Fulghuma. Ten fakt umí psát, to by se dalo tesat rovnou do kamene. Vždy šáhne do živýho, pohladí srdce a povzbudí. Ale najednou se mi chtělo tak spát, oči se mi klížily, víčka sama padala, ještě zhasnu lampičku a v tu ránu usnu. Sáhl jsem po vypínači a v tu ránu se probudil, všechno byl jen sen. Krásný sen o Fulghumově povídce. Četl jsem nějakou před usnutím, ale když se mi zavřely oči a já zhasl lampičku, četl jsem ve snu dál, možná to bylo něco, co se zrovna někde v Texasu, Idahu nebo Seattlu zdálo i panu Robertovi.

17.9.2007 v 11:13 | Karma: 12,30 | Přečteno: 886x | Diskuse| Osobní