Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bůh jezdí na kole

Dnes odpoledne jsem nakoupil plnou tašku perníčků, ne pro sebe, a vykračoval si městem na autobus. A tu někdo křičí „Všichni propadnete peklu. Chechtáte se a jste úplně slepí. Sper vás ďas.“ Lidé na ulici se začali rozhlížet kolem sebe, kdože nám to spílá, někteří se zamračili, některým přejem po rtech ironický úsměv. „Celý město je ztracený, jenom žerete a chlastáte, ale Bůh to všechno vidí. Všechny do jednoho vás pošle do pekla.“ Chlapík na kole se zastavil před nic netušícím hloučkem na trolejbusové zastávce a jeho hlas neutichal. „Paroubku Topolánku připravte se na Boží soud,“ bylo to dost daleko, takže nevím, jestli mu něco řekli, ale odpověď jsem slyšel. „Chechtáte se mi, ale já vás varoval. Začněte se kát, máte poslední příležitost. Jedině Bůh nám dává sílu.“

Můj úsměv od ucha k uchu nebyl ironický, ale božský, asi takový, jako by měl Bůh, kdyby toho chlápka slyšel. Konečně se přiblížil a já si ho mohl prohlédnout, tak šedesát, brejlatý, s baseballkou na hlavě, kolo bylo tak model číslo jedna z první poválečný serie a na něm asi pět igelitových tašek. „Bůh vás potrestá za vaše hříchy,“ zastavil se před hloučkem děcek, ale pak máchl rukou a jel dál. Byl jsem nadšený, našemu městu totiž pořádně zapálený náboženský fanatik chybí, vždycky závidím američanům, kolik jich tam mají, líbí se mi, jak vždycky vášnivě vykřikují, že zítra bude konec světa a že my máme poslední příležitost k pokání, jak zaníceně hovoří o bohu, se kterým byli na kafi dnes ráno. Je v tom takový elán.

Podobný zápal míval Franta Zemanu, což byla taková místní figurka, často stál na hlavní třídě a „hrál“ na kytaru svý „písničky“. Ty uvozovky jsou na místě, protože do kytary mlátil hlava nehlava a něco nesrozumitelnýho do toho řval, ale ta vášeň, ta byla pravá. Bylo mu padesát, ale chodil oblečený jako kriskros, adidasky rozvázaný, rifle obráceně, sluneční brýle i když chumelilo. A největší šou byla, když to rozbalil v MHD, walkmana na uších a spolu s Michaelem Jacksonem něco vyřvával. Od tý doby, co umřel, už nám zbyl jenom nacukrovaný Krychlič před nádražními záchodky, dědeček Hříbeček s vždy čerstvou houbou na klobouku a paní, co chodí a chce pět korun. A pak samozřejmě Kašpárek, ale toho jsem viděl asi jen já.

Fakt, přísahám, Kašpárek, chlapík v zelenočerveným kostýmu a s rolničkami na hlavě. Viděl jsem ho asi třikrát, jednou hrál v bráně na flétnu, ale nikdo ze známých ho nikdy neviděl. Až jedna kamarádka si vzpoměla, že jí někdo podobný chtěl znásilnit, když jí bylo dvanáct. Takže přeci jen možná existuje, ale od tý doby, co jsem ho v šest ráno viděl ožralýho před hospodou u Zelený žáby, už se neobjevil.

Chlapík s kolem se zastavil na přechodu vedle mě a pokračoval: „Sedmnáct let na ulici. Děkuju tomuhle městu, živí mě, šatí mě, všechno co potřebuju najdu v popelnicích. Jedině Vašek Havlu s námi cejtil a dal nám amnestii, asi proto, že byl taky zavřenej. Paroubku Topolánku vás zavřou brzy taky. Až se vrátí gestapo, lidi na ulici budou bojovat.“ Mladík vedle mě mu chtěl něco říct, ale vůbec ho nebylo slyšel. „Jen si něco kecej mladej. Až se na tebe všichny vyserou, skončíš pod mostem, jako já. Jedině Bůh nám dává sílu.“ Naskočila zelená a my přecházeli silnici: „Jen pospíchejte, zlevnili nebo dávají něco zadarmo. Děkuju tomuhle městu, nenechá mě umřít hlady, popelnice jsou vždycky plný.“

Krásný život si ten chlapík vybral, svobodně si může zanadávat každý den. Chtěl jsem mu ten jeho úděl trochu osladit a zašátrat po perníku, měl jsem jich plnou tašku. Mám dost, rád se rozdělím, vždyť nebyly pro mě, ale v tom fííí, a chlapík zmizel…. asi tam, odkud přišel

Autor: Kamil Krbálek | úterý 11.9.2007 7:24 | karma článku: 12,79 | přečteno: 1460x
  • Další články autora

Kamil Krbálek

Znalostní revoluce

Nová technologická revoluce právě začala. Je načase dát jí jméno. Informační revoluce končí a umělé inteligence startují další.

24.3.2023 v 9:18 | Karma: 8,90 | Přečteno: 293x | Diskuse| Věda

Kamil Krbálek

Na blbou otázku, blbá odpověď

Statistici si lámou hlavu nad tím, proč 4,77 milionu lidí neodpovědělo na otázku o víře, spekulují o naší lenosti nebo bojkotu nepovinných otázek. Můj názor je, že se hlavně špatně zeptali.

16.12.2011 v 8:07 | Karma: 13,39 | Přečteno: 1442x | Diskuse| Společnost

Kamil Krbálek

Opravdu USA versus teror 100:1?

Článek v dnešní MF Dnes je manipulativní. Pokud lze zmiňovaných 8741 Američanů zabitých 11.září, v Iráku a Afghánistánu připsat na vrub muslimům, rozhodně nelze uvedených 220 tisíc mrtvých muslimů připsat jen na vrub Američanů. V tomhle autor míchá hrušky s jabkama a srovnává nesrovnatelné s jasným záměrem trošku přispět k tomu populárnímu antiamerikanismu.

13.9.2011 v 9:38 | Karma: 11,96 | Přečteno: 998x | Diskuse| Politika

Kamil Krbálek

Debakl stávky

Stávka byla debaklem a jasnou porážkou odborářů, kterou se snaží celý večer ve všech médiích zakecat, ale stačí pár záběrů a zkušenost dnešního dne a je jasné, že je to vaření z vody.

16.6.2011 v 22:17 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1131x | Diskuse| Politika

Kamil Krbálek

Jak změnit politiku?

Opět, již po tisící, se vynořil nějaký politický skandál. Politici místo práce zase řeší hovadiny a lidi dole na ně nadávají a chtějí změnu politiků nebo politiky. Ale všichni víme, jak to dopadne – bude to na chlup stejné, jaké je to dnes (nebo ještě horší). Už nám dochází, že tudy cesta nevede? Už jsme u konce s dechem a konečně dáme na rady moudrých?

18.5.2011 v 14:33 | Karma: 8,15 | Přečteno: 778x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

  • Počet článků 82
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1587x
Zajímá mě svět kolem nás, to jak funguje nebo spíš právě nefunguje a hledám způsoby, jak ho učinit funkčnějším.